Monday, December 28, 2009

Teruja...


Hari Ahad yang lalu sepertimana rutin mingguan saya, saya dan mama berkunjung ke kedai nasi lemak Mak Uda/Abang Apis untuk bersantai sambil menikmati nasi lemak 'terbaekkk'. Entah kenapa, pagi itu hati saya kuat hendak mencari suratkhabar. Selalunya perasaan mencari suratkhabar di pagi Ahad tidaklah sekuat ini...

Kedai Mak Uda saya memang ada Mingguan Malaysia. Tetapi ketika saya sampai, suratkhabar itu di tangan pelanggan lain. Dengan perangai yang agak menjengkelkan [tapi saya harap tidak ketara], saya menunggu di meja sebelah untuk pelanggan tersebut habis membaca. Sebaik sahaja dia meletakkan suratkhabar tersebut, saya terus mencapainya. Nasi lemak dan nescafe ais yang sudah terhidang di hadapan saya tidak saya pedulikan buat seketika.

Ternyata pencarian saya berhasil...

Gambar di atas merupakan petikan daripada cerpen saya yang telah tersiar di Mingguan Malaysia [picture courtesy of AVA]...

Jantung saya berdegup kencang sambil mulut menguntum sengih. Terus saya tunjukkan pada mama dan sanak-saudara yang berada di situ. Hilang segan, hilang malu. Perasaan teruja saya mengatasi segala-galanya.

Alhamdulillah... langkah awal sudah membuahkan hasil. Maju terusss...

2 comments:

  1. tahniah, kelahiran pertama pasti akan memudahkan kelahiran seterusnya

    ReplyDelete
  2. insyaAllah... terima kasih... =)

    ReplyDelete